معدن قلعه زری ontent="never">

Your Ads Here 940x140 Pixel - http://mining-engineering.glxblog.com
Your Ads Here 468x60 Pixel - http://mining-engineering.glxblog.com
Your Ads Here 468x60 Pixel - http://mining-engineering.glxblog.com
?
آخرین مطالب سایت مهندسی معدن

Your Ads Here 468x60 Pixel - http://mining-engineering.glxblog.com
تبلیغات
تبلیغات
سخنی با فراق بال



به وبلاگ من خوش آمدید. این وبلاگ مخصوص دانشجویاان رشته معدن می باشد که از اینجا به همه آنها سلام عرض می کنم چرا که به آنان کمی کم لطفی شده است. در صورتی موارد مورد نظر شما نبود آن را ارسال کنید تا برای شما ارسال کنم. اگر مطلبی داشتید آن را ایمیل کنید تا با نام خودتان در وبلاگ انتشار یابد تا همه استفاده کنند با تشکر
علیرضا رستگار


موضوعات
لینکدونی
آرشیو ماهانه
آمار سایت
افراد آنلاین :




تماس با ما

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 1482
بازدید کل : 43076
تعداد مطالب : 538
تعداد نظرات : 146
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


تبلیغات
Ads

تبلیغات

معدن قلعه زری



معدن قلعه زری

 

معدن و کارخانه مس قلعه زری در 180 کیلومتری جنوب غربی شهرستان بیرجند در استان خراسان جنوبی واقع شده است. ظرفیت کارخانه400 تن در روز کانسنگ مس با عیار متوسط 2-1,5 درصد مس و کانی اصلی کالکوپیریت می باشد. محصول این کارخانه، متناسب با عیار و سختی خوراک، 10000-7000 تن در سال کنسانتره مس با عیار 24-18 درصد می باشد. محصول این واحد به دلیل بالا بودن عیار طلا و نقره از اهمیت خاصی برخورداراست.

کنسانتره تولید شده در این کارخانه، قبلا به کشورهای انگلیس، آلمان، ژاپن و اوکراین صادر می شد ولی در حال حاضر خریدار عمده کنسانتره، کارخانه مس سرچشمه می باشد.

   تجهیزات عمده موجود در این واحد عبارتند از: سنگ شکن های فکی، مخروطی، سرندهای ارتعاشی، آسیای میله ای و گلوله ای، سلول های مختلف فلوتاسیون، تیکنر و فیلتر.خوراک استخراج شده از معدن وارد سیلوی بتنی شده و از طریق آپرون فیدر به داخل سنگ شکن فکی هدایت می شود. محصول سنگ شکن توسط سرند ارتعاشی دو طبقه، دانه بندی می شود. مواد درشت تر از 50 میلیمتر، پس از خردایش توسط سنگ شکن فکی به همراه مواد روی سرند 25 میلیمتر وارد سنگ شکن مخروطی می گردد که محصول آن توسط سرند 25 میلیمتر کنترل می شود. مواد زیر 25 میلیمتر پس از ذخیره سازی در سیلوهای فلزی به آسیای میله ای هدایت می شود. محصول خروجی آسیای میله ای توسط کلاسیفایر مارپیچی طبقه بندی می گردد. ته ریز کلاسیفایر توسط آسیای گلوله ای نرم شده و به همراه سرریز کلاسیفایر وارد هیدروسیکلون شده و سرریز هیدروسیکلون پس از آماده سازی وارد سلول های فلوتاسیون رافر می گردد. پس از انجام چند مرحله فلوتاسیون رافر، شستشو، شستشوی مجدد و رمق گیر، کنسانتره مس بدست آمده وارد تیکنر و سپس وارد فیلتر استوانه ای شده و در نهایت کنسانتره با عیار 24-18 درصد مس به انبار کنسانتره هدایت می شود. ته ریز سلول های رمق گیر نیز با عیار 0,3-0,2 درصد مس به عنوان باطله به سد باطله ارسال می گردد.

 

معدنکاری در شهرستان بیرجند سابقه ای دیرینه دارد و به کارهای بسیار قدیمی معدنی که بر روی مواد معدنی نظیر سرب ، روی و مس توسط معدنکاران قدیمی معروف به شداد انجام شده برمی گردد .

شهرستان بیرجند و شهرستان های تابعه به لحاظ دارابودن ذخایر عظیم و بکر معدنی منطقه ای مناسب جهت سرمایه گذاری در زمینه فرآوری و صنایع تبدیلی مواد معدنی به شماره می رود .

اداره صنایع و معادن بیرجند شهرستانهای بیرجند ، قاین ، سربیشه و نهبندان را تحت پوشش دارد . طی سال 82 تعداد 425 فقره موافقت اصولی اکتشاف در حوزه اداره صادر گردیده همچنین تعداد 71 فقره پروانه اکتشاف جهت مواد معدنی گرانیت ، منیزیت ، مرمریت ، مس ، منگنز ، بنتونیت ، سرب ، هماتیت ، کرومیت ، خاک صنعتی ، سیلیس و سنگ لاشه صادر شده که فعالیت اکتشافی در اکثر محدوده های اکتشاف در دست اجرا می باشد و در حدود 500 نفر به صورت مقطعی در این محدوده ها مشغول به کارند .

تعداد معادن در حال بهره برداری حوزه اداره 85 معدن بوده که بیش از 80% آن فعال و عملیات استخراجی در آن صورت می گیرد . ذخیره معادن مزبور 330 میلیون تن و اشتغال ایجاد شده 1620 نفر است .  

طی سال 82 ، 20 فقره پروانه بهره برداری جهت مواد معدنی گرانیت ، منیزیت ، کرومیت ، فلدسپات ، گل سفید ، دولومیت ، بنتونیت ، آزبست ، سنگ آهک و سنگ لاشه با ذخیره 258 میلیون تن و سرمایه گذاری 4/26 میلیارد ریال و اشتغال 246 نفر صادر شده است .

تعداد معادن فعال گرانیت جنوب خراسان 33 معدن با ذخیره گواهی شده 6/43 میلیون تن و اشتغال 540 نفر بوده که طی سال 82 بیش از 138400 تن انواع گرانیت تولید داشته است که نسبت به تولیدات شال 81 ، بیش از 81% رشد داشته است . لازم به توضیح است که در مجموع 82% از معادن گرانیت استان خراسان و 20% از معادن گرانیت کشور در حوزه اداره شهرستان بیرجند استقرار دارند .

طی سال 82 بیش از 21000 تن کوپ گرانیت به ارزش 5250000 دلار از منطقه به کشورهای اروپایی و خاورمیانه صادر گردیده که نسبت به صادرات سا ل81 به میزان 10200 تن بیش از 100% افزایش داشته است .

معادن گرانیت منطقه به دلیل تنوع رنگ ، زیبایی خاص و انجصاری بودن در دنیا از اهمیت خاصی برخوردارند و بسیاری از کشورهای اروپایی و خاورمیانه خریدار سنگ این معادن هستند معادن گرانیت منطقه طی ده سال اخیر به بهره بردرای رسیده اند و طی این مدت روند پرشتابی در زمینه تولید و صادرات داسته و آینده روشنی را پیش رو دارند .

با توجه به اینکه سیاست های اداره صنایع و معادن بیرجند در راستای ایجاد اشتغال با احداث واحدهای صنایع معدنی می باشد در زمینه ایجاد واحدهای فرآوری سنگ های تزئینی فعالیت های چشمگیری در منطقه صورت گرفته که در حال حاضر از 5 واحد تولید پلاک گرانیتی یک واحد در شهرک صنعتی نهبندان ، یک واحد در ناحیه صنعتی سربیشه ، یک واحد در ناجیه صنعیت خوسف و یک واحد شمال شهرستان و در حاشیه محور بیرجند قاین بهره برداری می شود . عملیات ساختمانی و نصب ماشین آلات در دو واحد دیگر ، یک واحد در شهرک صنعتی بیرجند و یک واحد در ناحیه صنعتی سربیشه رو به اتمام بوده و پیش بینی می گردد طی سال جاری به بهره برداری برسند ضمن اینکه 3 واحد دیگر نیز عملیات اجرایی آن در دست انجام است که پیش بینی می گردد طی سال آینده به بهره برداری برسند لذا در مجموع در آینده نزدیک شاهد فعالیت 10 واحد تولید پلاک گرانیت در منطقه خواهیم بود .

 بدیهی است صادرات گرانیت منطقه و نیز فرآوری آن ، علاوه بر ایجاد اشتغال ، باعث درآمدهای ارزی برای کشور اسلامی و نیز ارزش افزوده مواد معدنی می گردد .



پونیشا :: نیروی کار مجازی این صفحه را به اشتراک بگذارید به وبلاگ مهندسی معدن خوش آمدید***برای حمایت از وبلاگ بر روی بنرهای تبلیغاتی که زیر دیکشنری قرار دارد کلیک کنید***شماره تماس:09179343395***برای محبوب کردن ما بر روی آلسکا و گوگل+1 کلیک کنید***با تشکر از انتخاب شما

javahermarket

javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









برچسب ها : <-TagName->,

نویسنده : علیرضا رستگار | پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, ساعت 18:56 | | بازدید []
تبلیغات

تبلیغات

تبلیغات متنی
پیوند روزانه
می توانید از طریق مسنجر یاهو و یا پست الکترونیک با مدیران http://mining-engineering.glxblog.com ارتباط برقرار نمائید
برای اینکه بتوانید از کلیه اخبار سایت و پست های ارسال? http://mining-engineering.glxblog.com اطلاع پیدا نمائید؛ کافی است تا بـــا وارد کردن پست الکترونیک خود در کادر زیر، عضو خبرنامه شوید